La cuina i el menjador

El menjador és un servei optatiu que gestiona la Cooperativa i l’equip directiu, amb la col·laboració de tot el personal docent, atén específicament els aspectes educatius que comporta. El personal de l’empresa de serveis 7 i Tria s’ocupa del monitoratge.

El menjar és elaborat al centre per personal propi. Es té cura especial de proporcionar als alumnes una alimentació equilibrada, variada i adequada a les diferents edats, tot fomentant els hàbits higiènics relacionats amb el menjar.

A més, la tasca educativa que es realitza al menjador es complementa amb un treball a l’aula, per aconseguir que l’alumne adquireixi bons hàbits, tant alimentaris com del que suposa la convivència durant els àpats i en l’estona posterior d’esbarjo.

Els menús s’elaboren seguint les directrius del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya quant a freqüències de consum setmanals en primers plats, segons plats, guarnicions i postres i són supervisats per una dietista col·legiada. Els productes utilitzats responen a criteris de proximitat, temporada i qualitat, optant preferentment pels ecològics.

Des del moment en què s’elabora el menjar i fins que es distribueix a l’alumnat, es tenen presents les variants dels menús per al·lèrgies i intoleràncies alimentàries, prèvia presentació del corresponent certificat mèdic, o per qualsevol problema de salut que requereixi alguna modificació de la dieta.

Els pares amb fills habituals al menjador poden dinar a l’escola un cop l’any.