Mirada humanística – Un conflicte d’actualitat

EL CONFLICTE KURD 2023 - 2024

El dimecres 15 de novembre de 2024, l’alumnat d’ESO va assistir, a l’escola, a una xerrada sobre el Kurdistan. Vam comptar amb l’assistència de Gani Mirzo, membre de la comunitat kurda, que des de fa anys viu a Barcelona i que ha fundat la fundació de Música Mirzo      www.mirzomusicfoundation.com.

La xerrada s’emmarca en una sèrie d’activitats que enguany hem dedicat a conèixer la qüestió kurda.

EL CONFLICTE ENTRE LA XINA I TAIWAN 2022 - 2023

El dimecres 7 de desembre de 2022, l’alumnat d’ESO i 1r de Batxillerat va assistir, a l’escola, a una xerrada sobre el conflicte entre la Xina i Taiwan. L’activitat va consistir en connectar a través d’una videoconferència amb un taiwanès i un xinès per tal que ens expliquessin, en anglès, la seva visió del problema. Després de la xerrada, l’alumnat va disposarà d’un torn lliure de preguntes. Aquesta activitat va tancar un treball fet en diverses sessions per tal de conèixer la problemàtica.

EL CONFLICTE ENTRE RÚSSIA I UCRAÏNA 2021 - 2022

El divendres 11 de març de 2022, l’alumnat d’ESO i Batxillerat va assistir, a la biblioteca de l’escola, a una xerrada sobre la guerra a Ucraïna a càrrec Francesc Serra i Massansalvador, professor de Relacions Internacionals i Política Internacional Europea de la UAB des de 1996. És també professor del CIDOB i membre de l’Observatori de Política Exterior Europea de l’Institut Universitari d’Estudis Europeus. Aquesta xerrada tanca un cicle d’activitats desenvolupades a tota l’ESO per tal d’indagar sobre les tensions que han portat al xoc bèl·lic entre ambdós Estats. La durada de la xerrada va ser d’una hora aproximadament. Posteriorment els alumnes van poder fer preguntes al conferenciant.