Biblioteca

Actualment, la biblioteca de l’escola ocupa un espai de 142 m² i disposem d’un fons bibliogràfic de més de 9.000 llibres, així com d’una hemeroteca, i una petita mediateca.

La biblioteca, un espai de coneixement

Amb un fons bibliogràfic especialitzat en les diferents àrees de coneixement i a l’abast de les diferents etapes educatives.

La biblioteca, un espai de treball

Ofereix un ambient de silenci i respecte necessaris perquè hi sigui possible el treball i l’estudi personal.

En horari de migdia per als alumnes d’ESO.

Responent a l’horari, més flexible, de l’alumnat de Batxillerat.

La biblioteca, un espai de cultura

Utilitzem aquest espai per a diferents actes:

• Petites representacions teatrals que els alumnes organitzen.
  • Recitals de poesia: tant per part de persones convidades, com, en la diada de sant Jordi, per part dels nostres alumnes.
  • Xerrades sobre literatura: Convidem autors i autores que ens expliquen el procés de gestació de les novel·les que hem llegit. També un llibreter amic, de tant en tant, ens parla de llibres i ens fa recomanacions interessants.
  • Intercanvi de llibres: el dia de Sant Jordi.

La biblioteca, un espai per a la lectura

Servei de préstec: Funciona, de manera pautada, contemplat dins de l’horari lectiu de primària, i lliure a secundària i Batxillerat.

El racó dels contes: a cada aula d’educació infantil hi ha un racó, agradable i còmode, on els nens i les nenes, de bon matí, poden mirar i gaudir dels contes de la classe.

L’hora del conte: A educació infantil i a cicle inicial de primària es convida diferents persones perquè expliquin un conte ( un avi o àvia, algú d’un altre país, nens, nenes més grans, altres mestres de l’escola…).

L’estona de lectura: La biblioteca surt de les seves parets i s’aproxima a les aules: Els alumnes de Primària i  d’ESO dediquen dues sessions de mitja hora setmanals a la lectura.

L’Espai conte: A tercer d’ESO, a més, els nois i noies poden dedicar aquesta estona  a la lectura de contes literaris.

“El Carnet de la Biblioteca” És la secció de la Revista de l’Escola “Trimestral” dedicada a les notícies, novetats, entrevistes a usuaris i, en general, temes referents a la vida de la biblioteca.