Notícies i difusió als mitjans

El pati de les tortugues a l'informatiu de TVE

Amb motiu del Dia Mundial de l’educació ambiental, l’informatiu de TVE s’ha volgut fixar en el nostre Pati de les Tortugues i l’ambiciós projecte que representa. Aquesta mateixa informació anirà sortint durant el dia d’avui, cíclicament, en el Canal 24h per a tot l’Estat Espanyol.

Segona fase del documental científic ANIMALADES amb la participació d'alumnes de l'Escola

En aquesta segona fase els alumnes de l’Escola han participat en el capítol Terres altes i també en el Programa especial (26/10/2016) que fa de cloenda del documental i en el que s’entrevista a alguns dels que hi han participat, entre ells a dos dels nostres alumnes (Sònia Marías i Mar Pons).

La protagonista de la portada del Programa especial és una de les tortugues de l’Escola.

Organismes del Pati de les tortugues (microorganismes del bassal i tortugues juvenils i adultes) participen en el documental ANIMALADES de TVE Catalunya

El dia 28 de desembre de 2015 TVE Catalunya va presentar Animalades, una sèrie documental sobre la ciència dels éssers vius de Catalunya, amb idea original, guió i direcció científica a càrrec d’Òscar Cusó, exalumne de l’Escola, llicenciat en Biologia i Comunicació Audiovisual, que ha tingut l’oportunitat de formar-se en aquest àmbit treballant amb la màxima icona de la BBC i dels documentals de natura, Sir. David Attenborough.

La sèrie consta de 9 episodis de 25 minuts agrupats en 4 escenaris: la Terra Alta, la Terra Endins, les Terres Humides, la Terra Baixa i el Mar que es van emetre del 28 al 31 de desembre a les 19:45 a TVE2. L’Escola ha participat en dos d’ells, les Terres Humides i la Terra Baixa. En el primer amb microfilmacions procedents del Treball de recerca “Macrofotografia i Micromons” de Júlia Alguacil (exalumna de l’Escola) i en el segon, en el que la protagonista d’un episodi és la tortuga mediterrània, hi han col·laborat tres alumnes de l’Escola de segon de Batxillerat (Mar Pons, Sònia Marías i Laia Ginestà) que, en el marc del seu treball de recerca (vegeu més informació aquí), hi han aportat vídeos, time-lapses i fotografies (vegeu els crèdits dels dos àmbits esmentats).

Fragment del Document fotocronològic dels treballs de recerca de les alumnes Mar Pons, Sònia Marías i Laia Ginestà:

07/10/2015 Avui hem quedat al Garraf amb l’Òscar Cusó i l’equip de TV2 Catalunya per filmar, amb les nostres tortugues, una part del documental que estan preparant sobre fauna autòctona…

El Pati de les tortugues al programa "El medi ambient" de TV3

Fragment del Document fotocronològic dels treballs de recerca dels alumnes Juan Maria Jurado, Sergio Garcia i Clara Peña, en el que s’explica la gravació realitzada.

18-09-2012 Avui hem sortit en el programa “El medi ambient” de TV3. Aquest programa, com ja hem dit més amunt, es va gravar al juliol (05/07/2012). La veritat és que ha quedat molt bé i ens ha fet molta il·lusió!

Notícia al CRARC (Centre de Recuperació d'Amfibis i Rèptils de Catalunya)

09/02/2009 Un treball de recerca de l’Escola ha estat notícia destacada al portal del CRARC.