IX Trobada Catalana del Projecte Tinguem Cura del Planeta

El dia 29 d’abril va tenir lloc la IX Trobada Catalana del Projecte Tinguem Cura del Planeta a l’Edifici Centre Esplai – Fundesplai, del Prat de Llobregat. Els objectius d’aquesta trobada són:

• Coneixement dels projectes treballats als centres educatius relacionats amb el Projecte Tinguem Cura del Planeta
  • Promoció del coneixement entre iguals i l’intercanvi d’experiències a fi de donar a conèixer altres projectes d’educació per a la sostenibilitat que fan altres centres d’arreu de Catalunya
  • Reflexió sobre les pràctiques comunicatives dels centres i orientacions per millorar els plans de comunicació dels projectes ambientals
  • Compartir el procés desenvolupat en el centre: problemàtiques ambientals detectades a l’entorn, procés participatiu desenvolupat al centre, accions desenvolupades.
  • Promoure l’aprenentatge entre iguals
  • Donar eines i recursos per millorar la comunicació sobre els projectes, dins i fora del centre, amb l’objectiu d’implicar a tota la comunitat en accions transformadores de l’entorn
  • Dissenyar un pla de comunicació post Conferència
  • Conèixer l’exposició “Menja, Actua, Impacte” com a recurs per treballar l’alimentació saludable

Aquest projecte l’han fet tots els alumnes de 3r d’ESO dins la matèria de Química. Els representants, aquest any de l’Escola, escollits pels mateixos alumnes han sigut l’Anna Martínez, la Sara Garcia, la Ines Hidalgo i el Bosco Rodríguez.

Vídeo creat pels guanyadors del Tinguem cura del Planeta de l’edició del curs passat. El Pau Portabella de 4t d’ESO hauria hagut de participar, però tenia un altre compromís i no va poder assistir.

Manifest de cloenda redactat pels alumnes participants de la Trobada, en la segona part del vídeo surt l’Anna Martínez llegint els compromisos dels joves.