Estàs aquí:Inici Serveis Biblioteca

Biblioteca

Actualment, la biblioteca  de l’escola  ocupa un espai de 142 m² i disposem d’un fons bibliogràfic de  9.000 llibres fruit dels esforços de molts anys, així com d’una  hemeroteca, i una petita mediateca.

1 La Biblioteca,  un espai de coneixement.

Amb un fons bibliogràfic especialitzat en les diferents àrees de coneixement i a l'abast de les diferents etapes educatives.

En l'etapa d'educació infantil l'alumnat realitza petites recerques a l'entorn d'un tema. A través de contes i llibres il·lustrats. N'és un exemple la informació sobre les característiques  de l'animal que dóna nom a la classe.
En l'educació primària i des de l'àrea de Coneixement del medi natural. L'alumnat, en grup, realitza un projecte sobre un animal determinat. Entre d'altres objectius,  el treball pretén iniciar l'alumne en la recerca bibliogràfica.
En l'educació secundària obligatòria, l'alumnat va consolidant les habilitats en aquesta   recerca des de les diferents matèries; agafant especial rellevància durant la realització dels crèdits de síntesi que giren entorn dels quatre elements de la matèria: aigua, aire, terra i foc.
 En el Batxillerat, el nostre alumnat utilitza correctament les eines que li oferim des de la  nostra biblioteca, així com de biblioteques públiques i universitàries. Essent aquesta recerca un dels  eixos vertebradors dels nostres treballs de recerca.

2 La Biblioteca un espai de treball:

Creant l'ambient de silenci i respecte necessaris perquè sigui possible el treball i l'estudi en  el seu espai físic.

Aula d'estudi per a Batxillerat: Com que en el batxillerat, l'horari lectiu de l'alumne és més flexible, condicionat per l'itinerari de cadascú, s'ofereix a l'alumnat aquest espai   d'estudi i treball personal.

“L'estudi”del migdia: S'ofereix, en l'horari de menjador, a l'alumnat a partir de tercer de  primària, la possibilitat de treballar i estudiar, en aquest espai, sota la supervisió d'un professor del centre.

3 La Biblioteca, un espai de cultura:

Utilitzem aquest espai per a diferents actes:

Petites representacions teatrals que els alumnes de primària organitzen, des dels seus “tallers”, per als més petits.

Recitals de poesia: tant per part de persones convidades, com, en la diada de sant Jordi, per part dels nostres alumnes.

Xerrades sobre literatura: Convidem autors i autores que ens expliquen el procés de gestació de les novel·les que hem llegit. També un llibreter amic, de tant en tant, ens parla de  llibres i ens fa recomanacions interessants.

Intercanvi de llibres: en la diada de Sant Jordi, l'alumnat realitza un intercanvi de llibres. Trimestralment l'alumnat d'ESO que participa en el Club de lectura fa recomanacions als seus companys... el boca-orella sol funcionar.

Participació en el premi atrapallibres i literatura protagonista jove: per part de l'alumnat de primària i secundària, de manera voluntària.

4 La Biblioteca un espai per a la lectura:

Servei de préstec: Funciona, de manera pautada, contemplat dins de l'horari lectiu de  primària, i lliure durant la secundària i Batxillerat.

El racó dels contes: a cada aula de parvulari hi ha un racó, agradable i còmode, on els  nens i les nenes, de bon matí, poden mirar i gaudir dels contes de la classe.

Ens expliquen un conte: A parvulari i a cicle inicial de primària es convida diferents   persones perquè expliquin un conte ( un avi o àvia, algú d'un altre país, nens   nenes més grans, altres mestres de l’escola...).

L'Espai3: Aquesta iniciativa, engegada aquest curs 2006-2007 a 5è i 6è de primària, 1r i 2n d'ESO, consisteix en trobar tres espais durant la setmana per a la lectura: els de primària tenen dos espais a l'escola i un a casa; els d'ESO un a l'escola, dos a casa. Els llibres (50 de diferents) es desen en una capsa, bonica, de cartró, que la professora porta a la classe( com si  fos un tresor) quan “toca” espai3.

“El Carnet de la Biblioteca” És la secció de la Revista de l'Escola “Trimestral” dedicada a les notícies, novetats, entrevistes a usuaris i, en general, temes referents a la vida de la Biblioteca. És redactada pels alumnes del Crèdit variable de Club de Lectura (1r-2n ESO)

5 La Biblioteca, un espai “TIC”

Informatització del fons bibliogràfic de la biblioteca: S'està duent a terme la introducció de tot el fons bibliogràfic de l'escola en suport informàtic.

Connexió a Internet: L'alumnat i el professorat de l'escola té accés a d'altres fons   bibliogràfics a través d'Internet.

La Biblioteca de la nostra escola és, per tant, un espai viu, en funcionament ininterromput, cada dia, des de les 8.45h del matí fins a les 18.00 de la tarda i en contínua activitat.

BIBLIOTECÀRIES:

Maria Candel