Treballant la Fotografia

La Fotografia ha acompanyat l’Escola des dels seus inicis. Això vol dir que ha viscut diverses èpoques pel que fa a tecnologia fotogràfica. En els seus inicis (tallers a EGB, EATP a BUP) tot el procés era analògic; durant un temps (crèdits variables a ESO), que podem considerar de transició, coexistiren els dos sistemes (analògic i digital) fins que es va imposar plenament el sistema digital (assignatura optativa de Batxillerat). De manera que les càmeres de pel·lícula s’han anat substituint per càmeres digitals i l’antic laboratori de fotografia s’ha anat transformant en una moderna estació digital. Aquesta transformació ha estat en gran part subvencionada pels premis de fotografia que ha obtingut l’Escola amb els treballs dels alumnes dels últims anys, principalment els Premis de Fotografia de la Mostra d’Audiovisuals Escolars, atorgats pel Departament d’Educació i Universitats de la Generalitat de Catalunya.

Durant els últims cursos, la fotografia digital s’ha incorporat com un recurs TIC a les classes de Ciències naturals d’ESO i Biologia de Batxillerat i també a les classes de Plàstica de 4t d’ESO. Així mateix, es realitzen alguns treballs de recerca de caràcter més específic (macrofotografia, microfotografia… vegeu Treballs de Recerca de Fotografia).

En aquest apartat es presenten els últims treballs més rellevants agrupats per temàtiques (La Mostra, Exposició a l’Aula de Cultura, Fotografia científica, Fotografia biològica, Fotografia matemàtica…), així com una ressenya dels fotollibres editats i una cronologia dels premis i distincions que ens han atorgat. Els treballs més rellevants de fotografia científica, fotografia biològica i fotografia matemàtica, així com les obres completes de les últimes exposicions de fotografia “Amb els ulls oberts de bat a bat” es publiquen al web del Centre Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB Educació).

Els treballs presentats s’acullen a la llicència by-nc-sa (Reconeixement – No comercial – Compartir igual) de Creative Commons, segons la qual es reconeix l’autoria, no es permet un ús comercial de l’obra original ni de les possibles obres derivades, la distribució de les quals s’ha de fer amb una llicència igual a la que regula l’obra original.