Estàs aquí:Inici Agenda Notícies destacades V Concurs de Fotografia d’Imatges de Física 2018
Dimecres, 05 Desembre 2018 09:28

V Concurs de Fotografia d’Imatges de Física 2018

La fotografia “Màxima tensió” de l’alumna de 2n de Batxillerat Berta Martínez Ciruela ha estat seleccionada per formar part del calendari anual de fotografies de Física de la Societat Catalana de Física.

Descripció de la fotografia

Captura de l’instant de màxima tensió superficial de l’aigua, just abans del seu trencament. Un guèiser és un fenomen geològic de curta durada, intermitent, que inclou multitud de conceptes físics (forces de cohesió, tensió superficial, pressió, descompressió, densitat, energia, temperatura, velocitat, canvis d’estat...). A més, les persones que surten a la imatge (i que no són identificables) serveixen de referència per l’escala de la imatge.

Aquesta imatge forma part del projecte Guèiser, un dels projectes de fotografia científica del seu treball de recerca, i correspon a la seqüència d’erupció d’un guèiser a Islàndia el dia 18/08/2018 a les 19:58h.

Enllaç a la Fotografia en alta resolució

Per si voleu participar en la votació popular:

Societat catalana de física - V Concurs de fotografia d’imatges de física 2018

EscolaMestral UN POEMA DE NADAL PER ALS FILLOLS La classe de sisè ha escrit un poema de Nadal per als seus fillols de P5. Han ana… https://t.co/GMLACtVYW7