Estàs aquí:Inici Agenda Notícies destacades Jornada cultural 2014
Dimarts, 04 Febrer 2014 14:00

Jornada cultural 2014

Com cada curs a l’Escola Mestral organitzem un seguit d’actes dedicats a reflexionar sobre un tema d’història, política, ciència i cultura que considerem interessant, tant per als alumnes com per als professors. Durant unes hores escoltem conferències, fem debats, veiem documentals o pel·lícules, o fem sortides per aprofundir en alguna qüestió que no es toca amb la mateixa profunditat en el currículum oficial. Hi participa tota l’ESO i el Batxillerat per tal que, al cap dels sis anys que abasten aquests cursos, es tingui una visió prou complerta de problemes que valorem com a transcendents per a qualsevol persona. Enguany dediquem la jornada del 4 de gener a l’immigrant, un tema que ens sembla molt important de conèixer en un moment de crisi econòmica en què, d’una banda, els immigrants en són les primeres víctimes, i, d’altra banda, moltes persones nascudes a Catalunya poden acabar-se trobant en la mateixa situació. Esperem que us interessi.

Triptic

Els alumnes de 2n de Batxillerat fan una lectura dramatitzada de textos de Paco Candel alhora que també els musiquen per alumnes de secundària.
La Maria Candel, com  a testimoni d’una experiència del barri de Zona Franca on antigues immigrants acullen les noves immigrants.

FOTOS

Xavier Aragall, membre de l’Institut Europeu de la Mediterrània fa la conferència de “L’impacte de les migracions en els països d’acollida”
Will Bromberg, politòleg nord-americà fa la conferència de “EUA terra d’immigrants”

FOTOS

Pepe Encinas, fotògraf  que ha treballat a diaris com el Tele/eXprés i El Periódico de Catalunya, explica als alumnes de 3r i 4t d’ESO les seves fotografies fetes als anys 70 a la perifèria de Barcelona.

FOTOS

Els alumnes de 4t d’ESO visiten el Museu de la Història de la Immigració.

FOTOS

Els alumnes de 3r d’ESO realitzen una ruta urbana a Sant Adrià del Besòs sobre la immigració i el creixement a la Barcelona del 1952-1975.
itinerari.

FOTOS

Tota secundària va al Cinebaix a veure el film d’Aki Kaurismäyi, Le Havre.

Estàs aquí:Inici Agenda Notícies destacades Jornada cultural 2014