Dilluns, 17 Gener 2022 12:30

L'escola en català !

El model d'escola en català compta amb un ampli consens social, pedagògic i polític, i que garanteix l'aprenentatge del català i el castellà en finalitzar l'etapa obligatòria.

Nadales i poemes dels alumnes de primària

Recordeu que per accedir a veure les fotografies/videos de l’escola l’usuari i contrasenya són els habituals que es fan servir per les etapes.

Plomalls d’hivern al pati de l’escola. Naia Rigual (alumna de 4t ESO – Taller de Fotografia)

"Els nois que ronden per les cales

hi cullen plomes per les ales

i algues de sol, i amb veu d’albat,

criden per l’ull de les escales

que a cal fuster hi ha novetat." (JV Foix)

ESCOLA MESTRAL

Dimecres, 15 Desembre 2021 09:07

Treballs de Recerca 2021-2022

Dijous 16 de desembre, comencen les presentacions dels Treballs de Recerca dels alumnes de 2n de Batxillerat.

Podeu consultar els horaris i veure un resum de cada treball al següent enllaç: MES INFORMACIÓ AQUI

CLIC AQUÍ PER VEURE LES FOTOS DE LES PRESENTACIONS

Divendres, 12 Novembre 2021 11:45

L'EXPOSICIÓ DEL HALL

Al Hall de l’escola hi ha una exposició feta amb treballs de plàstica dels alumnes de segon i tercer de primària. Els de segon han fet una sèrie de treballs sobre “els colors dels arbres a la tardor” composat per quatre de diferents: una escultura d’un arbre de fang, un dibuix elaborat amb la textura d’un arbre, un representant els colors de la tardor i un dibuix d’un arbre. Els de tercer, en canvi, han exposat sobre “els colors de l’estiu”. Han fet tres treballs diferents: el primer arran d’un quadre que van estudiar a classe de plàstica, el segon fet amb paper de seda i l’últim sobre què els transmeten els diferents tons de blau. El Hall ha quedat molt bonic.

Del 3 al 6 d’octubre es va celebrar a Guadarrama (Madrid) la 5a conferència de joves per tenir cura del planeta: CONFINT. El Pau, de quart d'ESO, hi va assistir com a representant de Catalunya i va tenir l’oportunitat de viure aquesta experiència, expressant i escoltant tant els problemes ambientals del planeta com les seves possibles solucions. Junts podrem posar fi al canvi climàtic!
Dimecres, 15 Setembre 2021 08:22

PLA D'ORGANITZACIÓ 2021-22

Per elaborar el PLA D’ORGANITZACIÓ  DE L’ESCOLA per al curs  2021-2022 a l’Escola Mestral SCCL  hem seguit les indicacions del Departament d’Educació establertes en el “Pla d’actuació per al curs 2021-2022 per a centres educatius en el marc de la pandèmia” presentat el maig de 2021 i les modificacions del mateix Pla presentades el 30 d’agost de 2021. Aquest pla és molt semblant al del curs passat.

La voluntat del Departament d’Educació i de la nostra escola, atenent a l’experiència del curs passat és que, un cop més, l’alumnat pugui assistir totes les hores lectives presencialment al centre. Aquest Pla  estableix les bases perquè el curs 2021-2022 es pugui dur a terme amb les màximes garanties, que busquen l'equilibri entre la protecció de la salut de les persones les escoles la gestió correcta de la pandèmia i el dret dels infants i joves a una educació de qualitat.

En una societat amb grans incerteses, cal que l'escola pugui treballar amb la màxima normalitat possible. Cal donar continuïtat a l'aprenentatge aplicant les mesures sanitàries de protecció que siguin necessàries.

Totes les mesures proposades seran vigents al llarg del curs escolar 2021-2022. No obstant això, aquestes mesures s'avaluaran i s'adaptaran en funció de l'evolució del context epidemiològic i dels avenços en el pla de vacunació i en la immunitat de grup.

Aquest Pla ha estat presentat al Consell Rector de la Cooperativa i presentat i aprovat pel Consell Escolar, el dimarts 14 de setembre de 2021

Clic aquí per descarregar el : PLA D'ORGANITZACIÓ 2021-22

Dimarts, 15 Juny 2021 07:35

VIII JOCS FLORALS ESCOLARS DE CATALUNYA

L’alumna de quart d'ESO, Èlia Noguera, l’Adriana Ferrer de primer d'ESO i la Lalla Fernández de segon d'ESO han guanyat els Jocs Florals escolars de Catalunya en la fase territorial del Baix Llobregat i ara van a la fase nacional de Catalunya. Aquest any, lamentablement no s’ha pogut fer presencial. I la final es farà el dia 18 via "streaming".
La nostra enhorabona per a totes elles i molta sort en aquesta nova fase!

Dimarts, 01 Juny 2021 09:48

FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

La Carlota Rodríguez, de quart de primària, ha obtingut un accèssit en el 22è concurs de Fotografia matemàtica de l’ABEAM: #fotomàtiques. L’enhorabona, Carlota!

Dimarts, 01 Juny 2021 09:47

GUARDÓ PER A UN TREBALL DE RECERCA

L’Ariadna Figueras, de segon de Batxillerat, ha obtingut una menció de la Societat Catalana de Química pel seu treball de recerca sobre l’àcid acètic. La nostra enhorabona, Ariadna!

Pàgina 1 de 20

EscolaMestral RT @linformatiu_tve: Els escolars treballen online. Les matèries que facin no seran avaluables. També els recomanen que facin jocs amb la f…