Escola Mestral

JA HEM TORNAT A L'ESCOLA

Que tinguem tots un bon curs!

Estàs aquí:Inici Agenda Activitats culturals

Activitats culturals

Estimats alumnes i exalumnes:
Com cada curs, us anunciem les activitats culturals a través de la web de l'escola, per tal que pugueu preveure amb temps els dies en què es faran i, en cas que calgui comprar entrades amb antelació, tenir més temps per fer la gestió. Als que ja hi heu participat altres vegades tenim ganes de retrobar-vos, i als que no ho heu fet mai us convidem a venir-hi per compartir tots plegats una estona de cultura, és a dir, una estona de reflexió i coneixement.

Aquesta llista s'anirà actualitzant periòdicament amb la possibilitat que s'incorporin activitats noves entre d'altres de ja programades.

Davant la impossibilitat de dur a terme les activitat culturals de la manera habitual, a causa de la crisi sanitària, hem decidit realitzar-les, de moment, a través de la plataforma Zoom. Per això cal que les persones interessades entreu a formar part d’un grup de WhatsApp d’Activitats culturals. Si us interessa rebre la informació i les contrasenyes de Zoom quan es faci alguna activitat, envieu un missatge al telèfon del Jordi Gómez i ell us incorporarà al grup.

Divendres 18 de setembre de 2020:

Pel·lícula La marquesa d’O, d’Éric Rohmer, a partir de la novel·la homònima de Heinrich von Kleist.

Explicació: divendres 18 de setembre a les 19:30 (uns minuts abans us passarem l’enllaç de Zoom).

Durada: 30’

Preu: podeu veure la pel·lícula a la Filmoteca de la Generalitat, dissabte 19-9-2020 a les 18:00, 3 € (estudiants, menors de 30 anys, titulars del carnet de la Xarxa de Biblioteques Públiques, títols de família nombrosa o monoparental); o bé veure-la pel vostre compte a Filmin 1,95 €. Val la pena veure-la amb qualitat d’imatge, perquè la fotografia és molt bona.

Si l’adaptació de grans obres de la literatura al cinema no acostuma a donar bons fruits, aquí trobem una excepció a la norma. Kleist és un dels grans autors de la literatura alemanya de principis del segle XIX, influït per la filosofia del seu temps (especialment la de Kant) i amb un estil irònic i, alhora, apassionant. Els seus personatges, al límit entre raó i follia, ens fan reflexionar sobre la veritat i la llibertat. El trasllat que en fa Rohmer al cinema té molt en compte la pintura i el teatre del temps de Kleist, però, alhora, investiga les formes d’expressió pròpies d’un art que ha començat a principis del segle XX, donant com a resultat una obra d’una bellesa completament nova.

Galeria d'imatges

Divendres 23 d’octubre de 2020:

Exposició: William Kentridge. El que no està dibuixat, al CCCB.

Del 9 d’octubre de 2020 al 21 de febrer de 2021

Explicació: divendres 23 d’octubre a les 19:30 (uns minuts abans us passarem l’enllaç de Zoom).

Durada: 40’

Preu: entrada reduïda 4 €. Us recomanem que compreu l’entrada telemàticament, perquè a causa de la Covid l’aforament és limitat.

Nascut a Johannesburg, Sud-àfrica, el 1955, William Kentridge és una de les veus de referència en l’art contemporani internacional. El seu treball combina temes polítics tan greus com l’apartheid, el colonialisme i el totalitarisme, amb elements poètics, matisos somiadors i lírics o fragments còmics d’auto-crítica, aconseguint que els seus missatges siguin seductors i ambivalents alhora. Creador polifacètic, a través de les pel·lícules d’animació basades en dibuixos al carbó, el gravat, l’escultura o les arts escèniques, William Kentridge ha construït una obra molt personal, que investiga la naturalesa de les relacions humanes, la memòria i la relació entre el desig i la responsabilitat, tant ètica com política.

La mostra és una oportunitat única per veure algunes de les obres més emblemàtiques de Kentridge: tapissos de gran format, la impactant instal·lació audiovisual More Sweetly Play the Dance, de 40 metres de llargada, i la sèrie completa dels onze curtmetratges d’animació Drawings for Projection. El CCCB és el primer lloc a Europa on s’estrena la darrera pel·lícula de Kentridge, City Deep.

EscolaMestral RT @linformatiu_tve: Els escolars treballen online. Les matèries que facin no seran avaluables. També els recomanen que facin jocs amb la f…
Estàs aquí:Inici Agenda Activitats culturals