шаблоны joomla 3.0
новости туризма
Estàs aquí:Inici Agenda Activitats culturals

Activitats culturals

Estimats alumnes i exalumnes:
Com cada curs, us anunciem les activitats culturals a través de la web de l'escola, per tal que pugueu preveure amb temps els dies en què es faran i, en cas que calgui comprar entrades amb antelació, tenir més temps per fer la gestió. Als que ja hi heu participat altres vegades tenim ganes de retrobar-vos, i als que no ho heu fet mai us convidem a venir-hi per compartir tots plegats una estona de cultura, és a dir, una estona de reflexió i coneixement.

Aquesta llista s'anirà actualitzant periòdicament amb la possibilitat que s'incorporin activitats noves entre d'altres de ja programades.

Divendres 18 de maig de 2018:

Teatre: Bérénice, de Jean Racine

lectura dramatitzada

direcció de Lluís Pascual

al Teatre Lliure de Montjuïc

preu: 6 €

hora: 20:30

abans de la funció hi haurà una explicació (19:45 a les escales del teatre)

 

Una peça fonamental del classicisme francès, escrita a la mida d'una gran actriu. Quan les raons d'Estat passen per davant de tot, de l'amor només en queda la tragèdia del dol. Ja no es tracta de viure, s'ha de governar. Amb Emma Vilarasau al paper protagonista.

 

Divendres 11 de maig de 2018:

Exposició: Lita Cabellut, Retrospectiva

A la Fundació Vila Casas de Barcelona

Hora: 17:00

Durada: 1h.

Preu: 2€

El seu nom és una abreviació del diminutiu Manuelita. Lita no va conèixer el seu pare ni la seva mare, de la qual només sap que era gitana i que es dedicava a la prostitució, la va abandonar amb només tres mesos i la va deixar amb la seva àvia a Barcelona. Quan Lita tenia 10 anys la seva àvia va morir, i ella va ser ingressada en un orfenat. Als 13 anys va ser adoptada per una família catalana. Va descobrir la seva vocació per la pintura en una de les seves visites al Museu del Prado, en concret per l'obra de Goya, Velázquez, Ribera i Rembrandt. En el garatge de casa seva va poder muntar un petit estudi i va començar a desenvolupar la seva vocació. La seva primera exposició va ser a l'Ajuntament del Masnou, el 1978

Als 19 anys es va traslladar a estudiar als Països Baixos, a la Gerrit Rietveld Academy. Des de llavors viu en aquell país.

Reconeguda per la seva pintura, treballa amb llenços de gran format utilitzant una característica variació contemporània de la tècnica del fresc. Entre altres coses, pinta retrats foto-realistes, que després treballa.

Cabellut reivindica la universalitat de l'art, a través del qual descriu la realitat de la condició humana. Visiblement influïda per artistes com Francisco de Goya y Lucientes o Francis Bacon, el seu univers creatiu s'aferra al compromís i la preocupació per l'ésser humà, al qual pren com a objecte i introdueix en l'obra mitjançant una tècnica en què la importància recau a captar la vivacitat de la pell, l'òrgan més extern que revela el pas del temps i les experiències, el que despulla la cruesa, la força, el caràcter i l'angoixa dels instants més emotius de la seva existència.

Divendres 27 d’abril de 2018:

Exposició-Col·loqui: Jaume Amigó, Quan els cirerers floreixin

A la Facultat de Belles Arts de la UB

Hora: 15:45

Durada: 1h.

 

Jaume Amigó (Barcelona 1963), és un artista vinculat a la nostra escola per varis motius. El curs passat ens va venir a parlar de la seva obra davant de diapositives i aquest any ens en parlarà davant de les seves pintures, escultures i instal·lacions.

La seva obra està especialment influïda per l’art oriental, especialment el japonès. De fet, a banda d’exposar a diverses ciutats europees, ho fa també regularment al Japó, on, d’altra banda, viatja sovint per a treballar-hi, col·laborar amb altres artistes i inspirar-se.

Divendres 13 de abril de 2018:

Teatre: Medea, a partir d’Eurípides, versió de Lluís Pasqual i Alberto Conejero

direcció de Lluís Pascual

al Teatre Lliure de Montjuïc

preu: 6 €

hora: 20:30

abans de la funció hi haurà una explicació (19:45 a les escales del teatre)

 

Medea i Bérénice. Dues dones, dues estrangeres. Quan el destí les converteix en desarrelades, només els queda el dret de patir o de desencadenar la tragèdia. Dues opcions, dos clàssics per al nostre present convuls.

L'argument de la tragèdia ve precedit per la història de l'expedició de Jàson i els argonautes, els herois que van viatjar fins a Còlquida per apropiar-se del velló d'or. Segons la mitologia, Jàson va aconseguir el velló d'or gràcies a l'ajuda de Medea, la qual va trair al seu pare Eetes, rei de Còlquida, per amor a Jàson. A canvi de la seva cooperació, Jàson va fugir amb ella i s'hi va casar. Quan Medea i Jàson arriben a CorintJàson es promet amb Creüsa, filla del rei CreontMedea ha de sortir del país immediatament per ordre de Creont, però li suplica que la deixi estar-s'hi un dia més i ell li ho concedeix. Fingint gratitud, envia els seus fills amb regals per a Creüsa, un vestit i una corona d'or. La princesa mor enverinada en posar-se els presents i també mor Creont, en abraçar el cos inert de la seva filla. Medea, per acabar de consumar la seva venjança, mata els seus fills. La tragèdia finalitza quan Medea, preparada per fugir a Atenes en un carro protegit pel Sol, mostra els cadàvers dels nens a Jàson, que queda horroritzat per l'infanticidi.

 

 

Divendres 6 d’abril de 2018:

Exposició-Col·loqui: Arnau Pascual, Holderbachweg 67

Al hall de l’escola

Hora: 14:30

Durada:45 minuts

 

L’Arnau va estudiar a l’Escola Mestral fins al 2010. Els professors que el vam tenir d’alumne encara recordem el seu treball de recerca: Estudiant Bauhaus sobre una de les escoles d’art més importants del segle xx. Com a part de la seva investigació, va fer un viatge a Alemanya seguint els moments més importants de la Bauhaus: la seu de Dessau i la de Berlín (actual museu de l’escola). Un cop presentat el treball, va exposar-ne els exercicis principals al hall. D’aquella exposició avui en podeu veure el quadre que penja en aquesta paret.

El 2010 comença a estudiar la carrera d’arquitectura a l’EDSAB de la UPC i també exposa les seves pintures a Corbera de Llobregat en una mostra titulada: El plaer del color. En aquest moment ja es pot apreciar la influència d’un dels pintors més importants de la segona meitat del segle XX, l’alemany Gerhard Richter, que encara ara no ha deixat de ser font d’inspiració.

El 2015, cursant el 5è de carrera, és becat per estudiar durant un any a la ETH, universitat de Zurich (Suïssa). En acabar el curs, treballa durant mig any en aquesta mateixa ciutat a Pool Architekten, un despatx d’arquitectura amb 80 persones que s’ocupa de projectes de gran envergadura.

Després d’això se’n va tot sol a fer un viatge de tres mesos per l’Índia.

En tornar acaba la carrera mentre treballa al despatx barceloní Flores i Prats en el projecte de remodelació de la Sala Beckett. A diferència del despatx anterior, aquest es dedica a edificis més petits parant atenció a tots els detalls a partir de dibuixos, maquetes i l’estudi profund de la tectònica de l’edifici.

En aquest moment està treballant a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ocupant-se de la redacció del nou Pla Director Urbanístic, alhora que enllesteix el projecte final de carrera. El treball a escala urbanística completa una formació que ha passat per les mes diverses escales.

En el terreny individual, ha remodelat un pis antic al barri de Sants on resideix actualment.

Dimecres 28 de març de 2018:

Concert: J. S. Bach, Passió segons sant Mateu, BWV 244

Al Palau de la Música Catalana

Hora: 20:00

Durada:3h amb pausa

Preus: de 10 a 120 € (cadascú es compra l’entrada; cal estar atent als decomptes)

Trobada: 19:00 al bar del Palau per fer l’explicació.

 

Fidels a la tradició de presentar alguna de les Passions del Kantor de Leipzig a Barcelona, enguany arriba el torn de Marc Minkowski. Els seus nous plantejaments posen al centre la veu, el text i el drama. Un viatge musical extraordinari viscut amb intensitat per la fascinació del relat de l’Evangelista, la veu en primera persona de Jesús, la generositat de l’assemblea i l’expressió del dolor. Una audició que permet reflexionar sobre l’home, la vanitat i la redempció. Una trobada amb Bach que manifesta el misteri d’enfrontar-se cadascú amb si mateix, l’espectacle d’una obra majúscula.

Fitxa artística

Laure Barras, soprano
Maïlys de Villoutreys, soprano
Helena Rasker, contralt
Owen Willetts, contralt
Anicio Zorzi Giustiniani, tenor
Paul Schweinester, tenor
Thomas Dolié, baix
Norman Patzke, baix
Hélène Water, soprano
Guillaume Delpech, contralt
Etienne Duhil de Bénazé, tenor
Sydney Fierro, baix
Les Musiciens du Louvre
Marc Minkowski, director

Divendres 12 de gener de 2018:

Exposició: L’infern segons Rodin

a la Fundació MAPFRE, Casa Garriga Nogués

entrada a les 16:00

preu: 2€

durada de la visita: 1h.

 

La porta de l'Infern d’Auguste Rodin està considerada com l'obra central de la carrera de l'escultor. Aquesta obra monumental ofereix una visió espectacular de l'infern, febril i turmentosa, però també sensual i evocadora. L'artista va treballar més de vint anys tant en la dimensió arquitectònica de la porta, com en els personatges que sorgeixen d'ella, en els quals s'evidencia la seva fascinació per la figura i la seva capacitat per expressar els impulsos de l'ànima humana. Alguns d’ells van acabar esdevenint escultures independents, com El Petó o El Pensador.

Galeria d'imatges

Divendres 15 de desembre de 2017

Exposició: Warhol. L’art mecànic

al Caixafòrum, Barcelona

entrada: 16:45

preu: gratuït

La mostra subratlla la manera amb què Andy Warhol (Pittsburgh, 1928 – Nova York, 1987) capta el culte a la mercaderia sorgit de les invencions industrials del segle XIX. Sempre atent a l'avenç tècnic i industrial, Warhol va fer servir tota mena de tècniques i de màquines, des de la serigrafia fins a la gravadora de vídeo, amb patrons productius que ell mateix va definir com a "propis d'una cadena de muntatge".

Aquest art mecànic, aparentment impersonal, nega cínicament tota càrrega espiritual intencionada. El silenci nihilista de Warhol és, de fet, un dels factors que donen altura poètica al seu treball. Al costat d'una selecció d'assajos escrits per teòrics de la seva obra, l'exposició inclou una selecció de retrats de l'artista, fets per fotògrafs com Alberto Schommer, Richard Avedon o Robert Mapplethorpe.

Galeria d'imatges

Divendres 1 de desembre de 2017:

Teatre: Laronda.com, de Bruno Fornasari

lectura dramatitzada

direcció de Lluís Pascual

cia. La Kompanyia

al Teatre Lliure de Gràcia

preu: 6 €

hora: 20:30

abans de la funció hi haurà una explicació (19:45 a la plaça Anna Frank)

 

Laronda.com. Versió contemporània del clàssic de Schnitzler: en lloc dels soldats i els nobles de la Viena del 1900, hi trobarem icones de la nostra actualitat com ara el guanyador d'un reality show obligat a fer de gigoló, la professora d'institut enamorada del seu alumne i les noietes disposades a qualsevol sacrifici per fer carrera.

Divendres 24 de novembre de 2017:

 

Teatre: Incendios de Wajdi Mouawad

direcció de Mario Gas

una producció de Ysarca i Teatro de La Abadía en col·laboració amb Teatro del Invernadero

al Teatre Goya

hora: 20:00, durada 3h amb pausa

abans de la funció hi haurà una explicació (19:15 a la plaça Castella)

preu: 21 €.

Us proposem anar a veure la que ja es considera una de les grans obres teatrals del nostre segle, dirigida pel prestigiós director Mario Gas, i protagonitzada, entre d’altres, per Núria Espert i Laia Marull. L’obra s’ha muntat a Madrid i està fent gira per la península. La crítica ha valorat moltíssim aquesta posada en escena, així que, tot i el preu una mica elevat, hem decidit anar-la a veure. Us adjunto alguna informació que es pot trobar a la web del Teatro de la Abadía, un dels teatres més interessants de Madrid.

SINOPSIS

“Hemos fracasado en todo. Podemos tal vez salvar aún eso: la dignidad”, dice el personaje de Nawal (Nuria Espert) hacia el final de esta estremecedora tragedia, en la que podemos distinguir dos planos que se entrelazan: el del conflicto bélico y, por otro lado, el de la búsqueda de la identidad, el desarraigo de quien vive en tierra extraña, la necesidad de conocer el pasado…

“Pertenezco a toda esta violencia. Miro el país de mis padres y me veo a mí mismo. Podría matar y podría estar de acuerdo con ambas partes. Podría invadir y podría atentar (…). Sabría cómo justificar cada uno de mis actos, y justificar la injusticia que me invade”, afirmaba su autor, Wajdi Mouawad.

Con resonancias de los grandes relatos de la Antigüedad griega, presenta la historia de una madre, que, tras permanecer durante cinco años en un silencio hermético, fallece y deja a cada uno de sus hijos gemelos un sobre. A partir de ahí, somos testigos de la búsqueda de las huellas de una vida marcada por la guerra y el desamparo.

Mario Gas dirige esta impactante obra de Wajdi Mouawad, autor de origen libanés, criado en Canadá y actual residente francés (director del Théâtre de la Colline, en París).

“Incendios” es una de las cumbres de Mario Gas, que narra esa historia épica como si fuera una pieza de cámara, con la esencialidad de Brook y la desnudez del último Chéreau. (Babelia-El País)

 Esta durísima y arrebatadora historia sobre la guerra que se titula “Incendios”, que habla del dolor y la abominación, pero también del amor y el perdón como su reverso esperanzador, es una auténtica joya. Y aquí está representada con exquisito gusto. Vayan a verla, por favor. (La Razón)

 

Galeria d'imatges

Pàgina 1 de 2

.

On Participem

On som?

Carretera Sànson, 81
08980 Sant Feliu de Llobregat
Tel: 93 666 14 28
Fax: 93 666 17 78
tac.lartsemalocse@lartsem

EscolaMestral ACTIVITAT CULTURAL: MEDEA El passat divendres, alumnes, a partir de quart d'ESO, i exalumnes es van reunir al Teat… https://t.co/0DD1MODECh
Estàs aquí:Inici Agenda Activitats culturals