Imprimir aquesta pàgina

Musicals

Rescorer - Programa  de lectura de musical de pentagrames

Clau de SOL:

Clau de FA :

 

AUDIOVISUALS

Spot 2009-2010

L'utilització de la música als anuncis de TV - 1 (alumnes 1r ESO)

L'utilització de la música als anuncis de TV - 2 (alumnes 1r ESO) 

Blep - We Rock (Gravació d'alumnes de 6è de Primària)

Concert 1r ESO amb instruments autoconstruïts

 


 

ESCOLA DE MÚSICA

Les activitats extraescolars de  música tenen l’objectiu primordial de fer música i gaudir d’això. És important senyalar que no té res a veure amb les classes de música, on el que es treballa bàsicament és el llenguatge i la cultura musicals.
En les diferents activitats que desenvolupem a l’escola, el llenguatge es posa al servei de l’activitat, i la cultura no es coneix, sinó que es fa.


CONJUNTS INSTRUMENTALS ORFF  1, 2, 3 i 4

Integrats per alumnes de 4t, 5è, 6è. En aquesta activitat, els alumnes s’inicien  per una banda, en la tècnica de la percussió i  instruments de vent com la flauta dolça, per l’altra aprenen a fer música en grup, aportant el seu treball al conjunt, no solament en la mida de les seves possibilitats, sinó que també en la mida de les necessitats d’aquest grup.
Donat el nombre limitat d’instruments de placa, i la gran demanda per la participació en aquest tipus d’agrupació, oferim tres grups que agrupem segons les necessitats que es presenten cada curs.

Temps de dedicació: 45’ setmanals per cada un dels grups.
Requisits: Tenir un nivell mig en la classe de llenguatge musical.


CORAL C.P. 08980

Integrada per alumnes que fan l’ESO. La seva  participació és voluntària. La programació desenvolupada s'adapta als gustos dels alumnes.
Temps de dedicació: 45’ setmanals
Requisits: tenir un nivell mig de llenguatge musical, i d’afinació, no patir cap trastorn de la veu que l’activitat perjudiqui (nòduls, canvis de veu en els nens etc.). 

 

CONJUNTS INTRUMENTALS DE MÚSICA URBANA

Hi ha alumnes d’ESO i Batxillerat que per poder portar endavant les seves iniciatives d’una forma personal, necessiten el recolzament de l’escola, sempre que això és possible, mitjançant consells, assajos, arranjaments i en definitiva amb tot allò que els alumnes demanen. L’escola ha pogut i pot gaudir d’una sèrie de grups que no solament participen de les nostres festes, sinó que s’integren en el moviment musical de la nostra ciutat.
Aquest curs tindrem quatre conjunts on treballarem versions de grups coneguts de música pop i rock, però  també treballarem les tècniques de composició de material propi.

 

TIMBALERS I GRALLERS DE L’ESCOLA MESTRAL

Aquest grup participa en els diferents esdeveniments que l’escola organitza (castanyada, carnestoltes...), segurament per l’aire festiu que dóna en cada moment. La gralla, per les seves característiques, requereix d’un treball específic que va més enllà del estudi del propi instrument, com és el de preparar les canyes, vigilar l’afinació o mantenir el llavi en forma per poder controlar la canya en cada moment. 

Temps dedicació timbals: 30’ setmanals.
Requisits: Tenir un nivell mínim de lectura musical. ESO

Temps de dedicació grallers: 30‘ setmanal
Requisits: Tenir un nivell mig de lectura musical . 4t, 5è i 6 Prim./ESO.