13 Febrer 2023
Els alumnes de 3r ESO van realitzar una activitat guiada al pati de l'escola per dues arquitectes dins el programa Agenda 2030 de la l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat. Aquest any estem treballant a les classes de Tecnologia i de Química ”L’escola i els seus entorns com a Refugis Climàtics per a tothom".
06 Maig 2022

El dia 29 d’abril va tenir lloc la IX Trobada Catalana del Projecte Tinguem Cura del Planeta al’Edifici Centre Esplai - Fundesplai, del Prat de Llobregat.

Els objectius d’aquesta trobada són:

- Coneixement dels projectes treballats als centres educatius relacionats amb el Projecte Tinguem Cura del Planeta

- Promoció del coneixement entre iguals i l’intercanvi d’experiències a fi de donar a conèixer altres projectes d’educació per a la sostenibilitat que fan altres centres d’arreu de Catalunya.

- Reflexió sobre les pràctiques comunicatives dels centres i orientacions per millorar els plans de comunicació dels projectes ambientals

- Compartir el procés desenvolupat en el centre: problemàtiques ambientals detectades a l’entorn, procés participatiu desenvolupat al centre, accions desenvolupades.

- Promoure l’aprenentatge entre iguals.

- Donar eines i recursos per millorar la comunicació sobre els projectes, dins i fora del centre, amb l’objectiu d’implicar a tota la comunitat en accions transformadores de l’entorn.

- Dissenyar un pla de comunicació post Conferència.

- Conèixer l’exposició “Menja, Actua, Impacte” com a recurs per treballar l’alimentació saludable.

Aquest projecte l’han fet tots els alumnes de 3ESO dins la matèria de Química. Els representants, aquest any de l’Escola, escollits pels propis alumnes han sigut han sigut l’Anna Martínez, la Sara Garcia , la Ines Hidalgo i el Bosco Rodríguez.

Vídeo creat pels guanyadors del Tinguem cura del Planeta de l’edició del curs passat. El Pau Portabella de 4ESO hauria hagut de participar però tenia un altre compromís i no va poder assistir.

Manifest de cloenda redactat pels alumnes participants de la Trobada, en la segona part del vídeo surt la Anna Martínez llegint els compromisos dels joves.

23 Febrer 2022

Del 3 al 6 d’octubre es va celebrar a Guadarrama (Madrid) la 5a conferència de joves per tenir cura del planeta: CONFINT. El Pau, de quart d'ESO, hi va assistir com a representant de Catalunya i va tenir l’oportunitat de viure aquesta experiència, expressant i escoltant tant els problemes ambientals del planeta com les seves possibles solucions. Junts podrem posar fi al canvi climàtic!

Vídeo relacionat

28 Juny 2021

Al llarg d’aquest curs els alumnes de l’escola han realitzat un projecte al voltant de l‘impacte que generen els plàstics al medi ambient i de com reduir-ne el seu ús.

A final de curs, en substitució de la TROCAMBA (trobada de comitès ambientals d’alumnes de Sant Feliu de Llobregat), s’han realitzat quatre càpsules de vídeo a on els alumnes expliquen les diferents actuacions que han proposat a les seves escoles.

En els següents enllaços trobareu aquests vídeos:

CAPÍTOL 1. LA INVASIÓ DELS PLÀSTICS: https://www.youtube.com/watch?v=honWQBqKbxw

CAPÍTOL 2. MARS DE PLÀSTIC: https://www.youtube.com/watch?v=VTAMCdVXuoA

CAPÍTOL 3. CONFINATS EN PLÀSTIC: https://www.youtube.com/watch?v=q0NwrfzovRY

CAPÍTOL 4. MUNTANYES DE PLÀSTIC: https://www.youtube.com/watch?v=vVgEMZAB8UI

Com comprovareu, al final de cada vídeo els alumnes us proposen un repte; us animem a participar-hi! Entre tots podem ajudar a assolir l’objectiu proposat per tots els alumnes de Sant Feliu de Llobregat. Poseu-hi el vostre granet de sorra!

26 Febrer 2020

18-12-19 - Diari hort 2019


Després d’un mes i mig treballant amb els alumnes de 6è i l’ajuda del Taller de CM, una mica més tard que altres anys perquè havien d’anar de colònies els de 6è, l’hort ha quedat llest per la plantada. En les fotografies que tindreu accés veureu l’evolució de la gran feina que han fet els de 6è, des del primer dia que vam començar a treballar fins ara: treure moltíssimes males, remoure la terra, aplanar-la, marcar les parcel·les i caminets, buidar el compostador , aquest any sense cap sorpresa, escampar l’adob i finalment amb l’ajuda dels alumnes de parvulari i cicle inicial  PLANTAR!

Dia 1 Video Gaspar Caballero de Segovia

Dia 2  Treure pedres i males herbes

Dia 3  Remoure la terra i tornar a posar pedres

Dia 4 Obrir compostador i repartir adob i terra per lhort

Dia 5 Plantada

29 Novembre 2018

21-11-18 - Diari hort 2018

Després d’un mes i mig treballant amb els alumnes de 6è i l’ajuda del Taller de CM, l’hort ha quedat llest per la plantada. En les fotografies que tindreu accés veureu l’evolució de la gran feina que han fet els de 6è, des del primer dia que vam començar a treballar fins ara: treure moltíssimes males, remoure la terra, aplanar-la, marcar les parcel·les i caminets, buidar el compostador , aquest any sense cap sorpresa, escampar l’adob i finalment amb l’ajuda dels alumnes de parvulari i cicle inicial  PLANTAR!

Dia 1-Video Gaspar Caballero de Segovia

Dia 2 Treure pedres, reg, males herbes i

Dia 3 Remoure i airejar la terra

Dia 4 Treball Diari Hort, aplanar terra i posar pedres

Dia 5 Tirar terra i adob

Dia 6 Obrim compostador

Dia 7 treure males herbes,filtrar adob compostador

Dia 8 - Plantada

30 Novembre 2017

30-11-17 - Diari hort 2017

Després d’un mes i mig treballant amb els alumnes de 6è i l’ajuda del Taller de CM, l’hort ha quedat llest per la plantada. En les fotografies que tindreu accés veureu l’evolució de la gran feina que han fet els de 6è, des del primer dia que vam començar a treballar fins ara: treure moltíssimes males, remoure la terra, aplanar-la, marcar les parcel·les i caminets, buidar el compostador amb alguna sorpresa, escampar l’adob i finalment amb l’ajuda dels alumnes de parvulari i cicle inicial  PLANTAR!

2n dia-Treure reg, pedres, males herbes i remoure terra

3r dia- Remoure terra i posar pedres

4t dia- Posar pedres, tirar adob i muntar reg

5è dia- Pol obre compostador

6è dia- Acabem de posar adob i reg i removem terra per plantar

7è dia Plantada

 

01 Desembre 2016

Entrevista al programa El Mirall de Ràdio Sant Feliu del 1/12/16.

El Ferran Montero, de 3r d'ESO, hi explica la seva experiència en la III conferència estatal d'escoles verdes (Confint), celebrada a Logronyo al novembre. El Ferran hi va participar després de sortir escollit com un dels 12 delegats que han representant a Catalunya.

 

Aqui podeu descarregar i sentir l'enregistrament de l'entrevista:

 

.

On Participem

On som?

Carretera Sànson, 81
08980 Sant Feliu de Llobregat
Tel: 93 666 14 28
tac.lartsemalocse@lartsem