OTEIZA : La desocupació de l'espai

No tenim el costum de fer fotografies, però aquest cop n'hem fet una: un grup d'alumnes i exalumnes interessats en l'obra de Jorge Oteiza: una alegria!

---

Fa 30 anys es va fer a Barcelona una extraordinària exposició antològica que posava l’obra d’Oteiza a la primera línia de l’escultura del segle XX. Ara, els qui no la vam poder veure, tenim l’oportunitat de comprovar el gran valor d’aquest artista a través de l’exposició que se li fa a La Pedrera. Nosaltres aprofitarem l’oportunitat de contemplar les seves obres per parlar sobre l’art i l’espai.

Lala Blay

Divendres 18 de novembre visitarem l’exposició.

Entrarem a les 16:00 i parlarem de l’obra d’Oteiza durant una hora.

Preu 3 €.

L’exposició de la Pedrera inclou 91 escultures, 84 de les quals procedeixen de la Fundació Museu Jorge Oteiza d’Alzuza (Navarra). Tres les ha cedides el Museu Reina Sofia i quatre són de col·leccionistes privats. Amb aquesta àmplia representació de l’obra d’Oteiza s’ha configurat una mostra que segueix un relat cronològic. Comença amb la relació amb el cubisme i l’art precolombí, passa per la influència de Henry Moore i l’abandonament de la figuració per endinsar-se en l’abstracció i l’experimentació geomètrica, i arriba fins a les caixes metafísiques i el buit d’obres com Unitat mínima, una peça del 1959, l’any en què va decidir abandonar l’escultura. “En la meva escultura final no s’hi veu més que buit”, va escriure Oteiza, que considerava que el buit l’havia deixat “sense escultura a les mans”. (Extret d’El punt – Avui, 26-9-16)