Exposició: Cristina de Elías: Dibuix del natural, model

Divendres 26 de febrer de 2016:

Exposició: Cristina de Elías: Dibuix del natural, model

L’artista dialogarà amb els alumnes de 2n de Primària i 1er i 4art d’ESO, a més d’aquells que s’hi vulguin afegir

Al vestíbul de l’escola

Hora: 15:00

La Cristina és una exalumna que està estudiant Belles Arts a la Universitat de Barcelona. Nosaltres la recordem per les seves extraordinàries qualitats artístiques, tant per a les arts plàstiques com per a la música. Per això li hem demanat que exposi algunes obres a l’escola i ella ha triat els models del natural que va fer el curs passat a l’assignatura de dibuix. Volem posar en diàleg aquests treballs, que tenen una qualitat altíssima, amb els exercicis que fan els alumnes de l’escola entorn la figura humana, per veure les diferents fases per les quals va passant la representació del cos al llarg de la nostra vida, i per posar en contacte les creacions de diverses persones vinculades a la Mestral.

El dibuix de la figura humana a partir d’un model real és una de les bases de l’ensenyament de les arts plàstiques. Al dibuixar s’ha de tenir en compte tant el que se sap del cos com el que es veu (la determinada posició en què està, el particular punt de vista i les característiques físiques pròpies de la persona que està posant), i tot això fa que sigui un mitjà d’aprenentatge especialment interessant.