Activitats culturals (arxiu)

Divendres 8 de maig de 2015:

Visita al Museu del Disseny

Sortida de la Mestral a les 14:00

Final de la visita a les 16:30 aproximadament. Tornada en metro i rodalies per compte propi.

Preu de l'entrada: 4,50€

(foto:  Airbag per a ciclistes. Haupt & Alstin. 2005)

La visita al Museu del Disseny de Barcelona es planteja com a activitat complementària de dibuix tècnic de batxillerat, però està oberta a tots els alumnes i exalumnes que participen de les activitats culturals. Serà guiada per Joan Serrat, professor de dibuix i arquitecte.

Joan serrat proposa una reflexió entorn del disseny contemporani produït a Catalunya. Es pararà atenció en algunes peces emblemàtiques de les col·leccions permanents de disseny industrial, gràfic i de moda. Finalment es visitarà també l'exposició temporal: "Disseny per viure".

Divendres 29 de maig de 2015:

La gavina, d’Anton Txèkhov

Al Teatre Akadèmia

Explicació davant del teatre: 19:15

Entrada a les 20:00

Preu: 11€

Anton Txèkhov

Gènere

Comèdia

Sinopsi

El tema central de La gavina gira entorn les diferents postures davant l'acte creatiu i l'actitud de l'home com a subjecte d'aquesta creació. Els personatges de l'obra, escrits fa més d'un segle, donen vida a sentiments com la insatisfacció, l'amor no correspost, la solitud, el temor a la vellesa... sentiments que segueixen sent d'una actualitat aclaparadora. Personatges incapaços de comunicar-se entre ells i sense voluntat de canviar una societat errònia ni el fracàs espiritual en el qual viuen.

Fitxa artística

Autor: Anton Txèkhov
Traducció: Joan Casas i Nina Avrova
Direcció: Boris Rotenstein

Repartiment:

Enka Alonso – Nina
Núria Casas – Polina
Sergi Mateu – Dorn
Mercè Managuerra – Arkàdina
Josep Minguell – Sorin
Marta Olivella - Cuinera
Sergi Pons – Medvedenko
Pol Queralt - Iàkov
Mingo Ràfols – Xamràev
Jordi Robles – Trèplev
Albert Triola – Trigorin
Neus Umbert – Maixa

Divendres 29 de maig de 2015:

Cloenda de lexposició dels alumnes de Belles Arts

Al hall de l’escola

Hora: 14:30

Ens sentim afortunats perquè el nostre excompany i exalumne Adrià Arribas, ha organitzat una exposició i uns tallers per als alumnes de primària i secundària, junt amb uns companys de Belles Arts. En l’exposició trobareu també una obra de la Cristina de Elías.

Us convidem a veure l’exposició (si no l’heu vista) i a l’acte de cloenda en què  l’Adrià també ens oferirà un concert de piano.

Us hi esperem!

Divendres 2 i diumenge 4 d’octubre, dues activitats entorn el conflicte palestí:

Divendres 2 d’octubre de 2015:

Cinema: 5 Broken Cameras, d’Emar Burnat (palestí) i Guy Davidi (israelita).

a l’aula D de l’Escola Mestral

Hora: 14:30

Durada: 1h 34’

Emad és un jove palestí aficionat a les càmeres domèstiques. Viu a Bil'in, a l'oest de la ciutat de Ramallah, a Cisjordània.

El 2005 les excavadores israelianes arriben a Bil’in per construir un mur que delimitarà el perímetre d’un gegantí assentament jueu. Amb la seva càmera, Emad grava aquests primers moviments.

5 anys i 5 càmeres de vídeo li faran falta per enregistrar la història de la resistència del seu poble a l'opressió israeliana i, en paral·lel, el creixement del seu fill Gibreel Emad, nascut els primers dies del moviment ciutadà.

Mentre els atacs israelians destrossen una càmera rere l’altra i, amb elles, les vides d’alguns dels seus companys vilatans, Emad segueix adquirint noves càmeres i filmant el que passa al seu voltant.

Un retrat únic, personal i en primera fila d’un dels moviments de resistència pacífica palestins que han recollit més suport de la comunitat internacional.

Divendres 2 i diumenge 4 d’octubre, dues activitats entorn el conflicte palestí:

Diumenge 4 d’octubre de 2015:

Teatre: CrecEnUnSolDéu, de Stefano Massini,

amb Rosa Maria Sardà

i direcció de Lluís Pasqual

al Teatre Lliure

Preu: 6 €

Hora: 18:00

Durada aproximada: 1 h. sense interrupció

Després de la funció hi ha un col·loqui amb la companyia

Obrim temporada amb dues peces contundents de l’italià Stefano Massini: l’una, CrecEnUnSolDéu,  tracta la vida quotidiana a la franja de Gaza. L’altra, Dona no reeducable, de la periodista Anna Politkóvskaia, assassinada el 2006 per anar en contra del posicionament rus en el conflicte txetxè. Dues funcions que s'alternen durant el setembre (mireu els horaris!).
 
Aquest és un text acabat de sortir del forn que em va arribar fa poques setmanes. El mateix dia vaig anar a veure la Rosa i l’hi vaig llegir. L’endemà em vaig posar a traduir-lo. En pocs dies, miraculosament, s’alliberava un forat del calendari compromès des de feia molt de temps i CrecEnUnSolDéu es va incorporar a la nostra programació de l’any vinent. Tot ha succeït com si fos una senzilla evidència. Ni jo recordo el moment en què vaig decidir fer-lo, ni haver-l’hi proposat formalment a la Sardà, ni... Era un text esperat. I Stefano Massini, per sort nostra, l’ha escrit. Com tantes vegades, el teatre es fa preguntes en veu alta sobre un tema que ens afecta, que ens commou dia rere dia i al qual la majoria de les vegades no tenim resposta. O algú creu posseir les respostes a les qüestions que exploten cada dia, en carn viva, en aquest tros de terra mil·lenària anomenada Franja de Gaza? Algú sap què més dir? O, senzillament, què dir?
Lluís Pasqual

 

Dissabte 5 de desembre de 2015:

Teatre: Edipo Rey de Sòfocles,

amb la companyia Teatro de la Ciudad / Teatro de la Abadía

i la direcció d’Alfredo Sanzol

al Teatre Lliure de Montjuïc

Preu: 6 €

Hora: 22:00

La necessitat de saber la veritat, l’impossible control absolut del destí i la recerca del seu propi origen componen la història d’un home que, mentre investiga un crim, descobreix que ell és l’assassí del seu pare i l’amant de la seva mare, i posa en qüestió els límits i les possibilitats de l’enteniment humà.

“Que el meu destí segueixi el seu curs. Vagi allà on vagi.
Èdip descobrirà que la seva grandesa tenia els peus de misèria. Que la seva història és la de l’home que ho era tot i en realitat era menys que res. La història de l’home que, per salvar la ciutat, es va enfonsar ell mateix. La història de l’home que, quan descobreix la veritat, decideix no tornar a veure la llum. 
Alfredo Sanzol

 

 

Diumenge 6 de desembre:

Teatre: Antígona de Sòfocles

amb les companyies: Teatro de la Ciudad / Teatro de la Abadía

i la direcció de Miguel del Arco

al Teatre Lliure de Montjuïc

Preu: 6 €

Hora: 19:30

Creont i Antígona. Oncle i neboda. Una noia enfrontada a la màxima representació de l’Estat. Un moment de desequilibri en què un ésser humà “s’ha d’aferrar de la manera més estreta a ell mateix”, atenir-se a la seva identitat amb la màxima fermesa.

“De la sort que el destí té assignada als mortals, ningú no se’n pot escapar.”
Ni Antígona ni Creont poden cedir sense falsejar la seva essència. Tots dos tenen raó... Tots dos es pensen que la tenen. Tots dos, obcecats en els seus propis discursos. Sords a cada extrem... Els altres, corpresos quan comproven “com n’és d’horriblement fàcil que l’ésser humà quedi reduït a menys del que és o transportat a més del que és, ja que tots dos moviments són igualment fatals per a la seva identitat i el seu progrés”. 
Miguel del Arco

 

 

Divendres 8 de gener de 2016:

Exposició: El triomf del color. Col·leccions del Museu d'Orsay i de l'Orangerie

a la Casa Garriga i Nogués, Fundació MAPFRE

Sortida de l’estació de Sant Feliu (RENFE): 15:00

Entrada a l’exposició: 16:00

Durada: 1h

Preu: gratuïta

Aquesta exposició planteja com el color es converteix en un dels camins per arribar de l’impressionisme a la pintura d’avantguarda, a través de72 obres de primeríssima línia que arriben del Museu d’Orsay i de l'Orangerie de París. Entre els artistes presents a la mostra trobem Van Gogh, Matisse, Seurat, Gauguin, Cézanne, Monet, Derain i Renoir. Són obres mestres que en comptades ocasions s’han exposat fora del Museu d’Orsay i de l'Orangerie i que han estat cedides de manera especial per a aquesta ocasió.

Divendres 26 de febrer de 2016:

 Exposició: Cristina de Elías: Dibuix del natural, model

L’artista dialogarà amb els alumnes de 2n de Primària i 1er i 4art d’ESO, a més d’aquells que s’hi vulguin afegir

Al vestíbul de l’escola

Hora: 15:00

 

La Cristina és una exalumna que està estudiant Belles Arts a la Universitat de Barcelona. Nosaltres la recordem per les seves extraordinàries qualitats artístiques, tant per a les arts plàstiques com per a la música. Per això li hem demanat que exposi algunes obres a l’escola i ella ha triat els models del natural que va fer el curs passat a l’assignatura de dibuix. Volem posar en diàleg aquests treballs, que tenen una qualitat altíssima, amb els exercicis que fan els alumnes de l’escola entorn la figura humana, per veure les diferents fases per les quals va passant la representació del cos al llarg de la nostra vida, i per posar en contacte les creacions de diverses persones vinculades a la Mestral.

El dibuix de la figura humana a partir d’un model real és una de les bases de l’ensenyament de les arts plàstiques. Al dibuixar s’ha de tenir en compte tant el que se sap del cos com el que es veu (la determinada posició en què està, el particular punt de vista i les característiques físiques pròpies de la persona que està posant), i tot això fa que sigui un mitjà d’aprenentatge especialment interessant.

Dijous 3 de març de 2016:

Teatre: El alcalde de Zalamea de Calderón,

amb la Compañía Nacional de Teatro Clásico

i la direcció d’Helena Pimenta

al Teatre Lliure de Montjuïc

Preu: 8 €

Hora: 20:30

Zalamea es resisteix a la simplificació. Cada època, cada circumstància, cada geografia hi descobreix allò que necessita. La CNTC, després de tres muntatges anteriors de la peça, proposa aquesta vegada una nova aproximació, diferent per força, amb l’afany de continuar revelant al públic allò que s’amaga rere les paraules de Calderón.
És difícil trobar un text dramàtic que contingui escenes tan emocionants i tan perfectes. Sembla una pirueta impossible el moviment de la comicitat a la tragèdia i a la inversa. Se’ns talla la respiració quan passa de l’una a l’altra, d’un conflicte al seu contrari, del dia a la nit, i busquem reprendre l’alè en els moments no tan lògics que ens permet aquesta extraordinària concepció de l’espai i del temps.
És una obra sobre l’amor perquè l’autor posa l’accent en el desamor. És una obra sobre la justícia perquè hi predomina la injustícia. També sobre l’honor com a sinònim de fama, opinió o virtut imprescindible d’un militar, de l’exèrcit d’un estat, o com a consciència i dignitat personal, allò a què té dret tot ésser humà. I, massa sovint i massa d’hora, hi fan acte de presència el deshonor, l’abús, el fingiment.
I què podem dir de l’excepcional construcció dels personatges, els que hi ha i els que arriben a Zalamea? Contradictoris, com sempre en Calderón, i grans, que superen una tamborinada que s’inicia amb els primers versos de l’obra, que proven d’aguantar-se drets per arribar al final de la seva vida teatral traslladant a l’espectador la idea que, malgrat tot, la vida continua.

Aquesta és la història d’un fracàs, de l’abús d’uns éssers humans envers uns altres, d’una batalla perduda, com ho és la vida humana mateix. Calderón sembla que ens vol llançar aquesta idea, tal com ja va fer Cervantes. I jo, en aquesta proposta que em disposo a iniciar, paraula rere paraula, vers rere vers, com van fer ells mateixos, aposto per la vida, per la ficció que ens l’explica perquè, com ells, crec en el somni de l’impossible que habita en nosaltres des de l’inici dels temps. 
Helena Pimenta

.

On Participem

On som?

Carretera Sànson, 81
08980 Sant Feliu de Llobregat
Tel: 93 666 14 28
tac.lartsemalocse@lartsem

EscolaMestral RT @linformatiu_tve: Els escolars treballen online. Les matèries que facin no seran avaluables. També els recomanen que facin jocs amb la f…