Activitats culturals (arxiu)

Dimecres 22 de maig de 2019:

Visita al Museu Guggenheim de Bilbao (només pels alumnes de 2n de Batxillerat)

La visita es centra tant en l’edifici de Frank Gehry, considerat el més significatiu de les últimes dècades, com en algunes obres de la col·lecció permanent i l’exposició temporal de Morandi.

Dijous 22 de maig de 2019:

Visita al Museu Chillida Leku i al conjunt escultòric Peine del viento, a Donosti (només pels alumnes de 2n de Batxillerat)

La visita gira al voltant de la relació entre l’art i l’espai a través de l’obra d’Eduardo Chillida i de la lectura de textos de Jorge Guillén, Aristòtil, José Ángel Valente o Martin Heidegger. Es completa amb una visita a la Fundació Museu Jorge Oteiza a Alzuza.

Divendres 22 de setembre de 2017:

 

Teatre: Nit de reis (o el que vulguis) de Shakespeare

direcció de Pau Carrió, Cia. La Kompanyia

al Teatre Lliure de Gràcia

hora: 20:30

abans de la funció hi haurà una explicació (19:45 a la plaça Anna Frank)

preu: 6 €.

Si la música és aliment de l’amor, el desamor ho és de la música. El vaixell naufraga. L’aigua trenca totes les comportes i escotilles; el dol, la separació familiar, els canvis de personalitat, el transvestisme, l’ambigüitat sexual, el desamor, la festa, el descontrol, l’alcohol, la burla, la venjança... inunden aquesta comèdia desenfrenada i l’enfonsen en un mar de blues, de nits líquides, d’excitació, dels desitjos, els riures i les llàgrimes d’uns personatges desconcertats. Que, potser com fem nosaltres, sense saber què volen ni per què ho volen, s’esgarrapen i s’acaricien buscant l’escalfor d’una cançó que els aixoplugui de la pluja que cau cada dia.

 

Pau Carrió

Divendres 6 d’octubre de 2017:

Exposició: El món de Giorgio de Chirico. Somni o realitat

al Caixafòrum de Barcelona

entrada a les 16:00

preu: gratuït

durada de la visita: 1h.

 

L'obra de Giorgio de Chirico (Volos, 1888 - Roma, 1978) es caracteritza per una investigació incessant en diferents plans: des del període metafísic inicial, a la dècada de 1910, el treball pel qual se'l coneix més, en què mostra una transformació personal de l'art clàssic mitjançant unes piazzas enigmàtiques d'arquitectura renaixentista, passant pels temes iconogràfics de les dècades de 1920 i 1930, les investigacions tècniques sobre la pintura dels grans mestres durant la dècada de 1940, fins al període neometafísic entre els anys 1968 i 1976.

Aquesta exposició recorre les fases creatives principals de Giorgio de Chirico i retrata la investigació contínua de la idea artística, marcada per una cerca constant en el pla iconogràfic i simbòlic capaç de crear una continuïtat de la tradició artística italiana en l'art. Aquesta obstinació de continuïtat va ser un dels elements que va determinar la seva posició destacada en l'art internacional, sobretot en la seva influència en el moviment surrealista i en altres grans artistes i escriptors de la primera meitat del segle XX.

 

Divendres 20 d’octubre de 2017:

Teatre: Un obús al cor, de Wadji Mouawad

direcció d’Oriol Broggi i Ferran Utzet

al Teatre de la Biblioteca de Catalunya

preu: 12 €

hora: 20:30

abans de la funció hi haurà una explicació (19:45 a les escales de la Biblioteca de Catalunya)

 

Un obús al cor, una bomba explosiva que replanteja de nou els vincles amb els pares, la veritat de la vida i l’avidesa de la mort. Una producció incentivada per Ernest Villegas, que juntament amb Oriol Broggi i Ferran Utzet, aixequen aquest monòleg intens i despullat on la paraula de Mouawad té la força que ja vam descobrir a IncendisCels i Boscos. Un text d’un altíssim voltatge que recull l’univers narratiu de Mouawad, escenes i personatges que s’entrecreuen i que procedeixen de tots els textos escrits

Divendres 1 de desembre de 2017:

Teatre: Laronda.com, de Bruno Fornasari

lectura dramatitzada

direcció de Lluís Pascual

cia. La Kompanyia

al Teatre Lliure de Gràcia

preu: 6 €

hora: 20:30

abans de la funció hi haurà una explicació (19:45 a la plaça Anna Frank)

 

Laronda.com. Versió contemporània del clàssic de Schnitzler: en lloc dels soldats i els nobles de la Viena del 1900, hi trobarem icones de la nostra actualitat com ara el guanyador d'un reality show obligat a fer de gigoló, la professora d'institut enamorada del seu alumne i les noietes disposades a qualsevol sacrifici per fer carrera.

Divendres 12 de gener de 2018:

Exposició: L’infern segons Rodin

a la Fundació MAPFRE, Casa Garriga Nogués

entrada a les 16:00

preu: 2€

durada de la visita: 1h.

 

La porta de l'Infern d’Auguste Rodin està considerada com l'obra central de la carrera de l'escultor. Aquesta obra monumental ofereix una visió espectacular de l'infern, febril i turmentosa, però també sensual i evocadora. L'artista va treballar més de vint anys tant en la dimensió arquitectònica de la porta, com en els personatges que sorgeixen d'ella, en els quals s'evidencia la seva fascinació per la figura i la seva capacitat per expressar els impulsos de l'ànima humana. Alguns d’ells van acabar esdevenint escultures independents, com El Petó o El Pensador.

Divendres 13 de abril de 2018:

Teatre: Medea, a partir d’Eurípides, versió de Lluís Pasqual i Alberto Conejero

direcció de Lluís Pascual

al Teatre Lliure de Montjuïc

preu: 6 €

hora: 20:30

abans de la funció hi haurà una explicació (19:45 a les escales del teatre)

 

Medea i Bérénice. Dues dones, dues estrangeres. Quan el destí les converteix en desarrelades, només els queda el dret de patir o de desencadenar la tragèdia. Dues opcions, dos clàssics per al nostre present convuls.

L'argument de la tragèdia ve precedit per la història de l'expedició de Jàson i els argonautes, els herois que van viatjar fins a Còlquida per apropiar-se del velló d'or. Segons la mitologia, Jàson va aconseguir el velló d'or gràcies a l'ajuda de Medea, la qual va trair al seu pare Eetes, rei de Còlquida, per amor a Jàson. A canvi de la seva cooperació, Jàson va fugir amb ella i s'hi va casar. Quan Medea i Jàson arriben a CorintJàson es promet amb Creüsa, filla del rei CreontMedea ha de sortir del país immediatament per ordre de Creont, però li suplica que la deixi estar-s'hi un dia més i ell li ho concedeix. Fingint gratitud, envia els seus fills amb regals per a Creüsa, un vestit i una corona d'or. La princesa mor enverinada en posar-se els presents i també mor Creont, en abraçar el cos inert de la seva filla. Medea, per acabar de consumar la seva venjança, mata els seus fills. La tragèdia finalitza quan Medea, preparada per fugir a Atenes en un carro protegit pel Sol, mostra els cadàvers dels nens a Jàson, que queda horroritzat per l'infanticidi.

 

 

Divendres 18 de maig de 2018:

Teatre: Bérénice, de Jean Racine

lectura dramatitzada

direcció de Lluís Pascual

al Teatre Lliure de Montjuïc

preu: 6 €

hora: 20:30

abans de la funció hi haurà una explicació (19:45 a les escales del teatre)

 

Una peça fonamental del classicisme francès, escrita a la mida d'una gran actriu. Quan les raons d'Estat passen per davant de tot, de l'amor només en queda la tragèdia del dol. Ja no es tracta de viure, s'ha de governar. Amb Emma Vilarasau al paper protagonista.

 

Divendres 24 de novembre de 2017:

 

Teatre: Incendios de Wajdi Mouawad

direcció de Mario Gas

una producció de Ysarca i Teatro de La Abadía en col·laboració amb Teatro del Invernadero

al Teatre Goya

hora: 20:00, durada 3h amb pausa

abans de la funció hi haurà una explicació (19:15 a la plaça Castella)

preu: 21 €.

Us proposem anar a veure la que ja es considera una de les grans obres teatrals del nostre segle, dirigida pel prestigiós director Mario Gas, i protagonitzada, entre d’altres, per Núria Espert i Laia Marull. L’obra s’ha muntat a Madrid i està fent gira per la península. La crítica ha valorat moltíssim aquesta posada en escena, així que, tot i el preu una mica elevat, hem decidit anar-la a veure. Us adjunto alguna informació que es pot trobar a la web del Teatro de la Abadía, un dels teatres més interessants de Madrid.

SINOPSIS

“Hemos fracasado en todo. Podemos tal vez salvar aún eso: la dignidad”, dice el personaje de Nawal (Nuria Espert) hacia el final de esta estremecedora tragedia, en la que podemos distinguir dos planos que se entrelazan: el del conflicto bélico y, por otro lado, el de la búsqueda de la identidad, el desarraigo de quien vive en tierra extraña, la necesidad de conocer el pasado…

“Pertenezco a toda esta violencia. Miro el país de mis padres y me veo a mí mismo. Podría matar y podría estar de acuerdo con ambas partes. Podría invadir y podría atentar (…). Sabría cómo justificar cada uno de mis actos, y justificar la injusticia que me invade”, afirmaba su autor, Wajdi Mouawad.

Con resonancias de los grandes relatos de la Antigüedad griega, presenta la historia de una madre, que, tras permanecer durante cinco años en un silencio hermético, fallece y deja a cada uno de sus hijos gemelos un sobre. A partir de ahí, somos testigos de la búsqueda de las huellas de una vida marcada por la guerra y el desamparo.

Mario Gas dirige esta impactante obra de Wajdi Mouawad, autor de origen libanés, criado en Canadá y actual residente francés (director del Théâtre de la Colline, en París).

“Incendios” es una de las cumbres de Mario Gas, que narra esa historia épica como si fuera una pieza de cámara, con la esencialidad de Brook y la desnudez del último Chéreau. (Babelia-El País)

 Esta durísima y arrebatadora historia sobre la guerra que se titula “Incendios”, que habla del dolor y la abominación, pero también del amor y el perdón como su reverso esperanzador, es una auténtica joya. Y aquí está representada con exquisito gusto. Vayan a verla, por favor. (La Razón)

 

.

On Participem

On som?

Carretera Sànson, 81
08980 Sant Feliu de Llobregat
Tel: 93 666 14 28
tac.lartsemalocse@lartsem