Activitats culturals (arxiu)

Dijous 5 de desembre de 2019:

Teatre Esperant Godot de Samuel Beckett, direcció Ferran Utzet

a la Sala Beckett, Carrer de Pere IV, 228-232, 08005 Barcelona (Metro L4, Poblenou)

preu: 12,80 €

hora: 20:00

durada: 2h 30´ (amb entreacte de 15´)

quedarem a les 19:15 a l’entrada del teatre per fer una explicació

 

Al llarg de la seva producció dramàtica, Beckett va renovar el llenguatge teatral creant noves relacions entre els diferents elements dramàtics i deslligant el gest de la paraula i tractant la llum com un personatge més. En aquest muntatge, va introduir un nou tipus d'acció dramàtica: el temps i l'espai són indeterminats i ahistòrics, la tragèdia es porta tan al límit que resulta còmica per la seva caricaturització i el to és grotesc, absurd i transcendent, com és recurrent en la seva obra.

Tot esperant Godot s’escriu l’any 1948, quan Europa ha quedat devastada per la guerra, el món ha descobert els camps d’extermini i Hiroshima i Nagasaki han estat arrasades  per les bombes atòmiques.

L'obra es divideix en dos actes, i en ambdós apareixen dos vagabunds anomenats Vladimir i Estragó, que esperen en va al costat d'un camí un tal Godot, amb qui (potser) tenen alguna cita. Aquesta situació escènica forma part del cànon de l’imaginari teatral universal. De fet, podem pensar que amb ella s’inicia el teatre contemporani occidental. No sabem qui és Godot, o quin tipus d'assumpte hi han de tractar. A cada acte, hi apareixen el cruel Pozzo i el seu esclau Lucky, seguits d'un noi que fa arribar el missatge a Vladimir i Estragó que Godot no vindrà avui, "però demà segur que sí".

 

Divendres 15 de novembre de 2019:

Música Biel Ballester Trio

Al Pipa Club, Carrer de Santa Eulàlia, 21, 08012 Barcelona (Metro L5 Verdaguer)

Música en directe, billar i copes (sense alcohol) a les sales clàssiques d'un bar clandestí decorat amb objectes de fumador.

preu: 6 € amb consumició

hora: 23:00

durada: 60’

quedarem a les 22:15 a la sortida del metro Verdaguer (L5) per anar cap a la sala i fer una explicació

Divendres 28 de febrer de 2020:

 

Teatre Només la fi del món de Jean-Luc Lagarce

director Oriol Broggi

a la Biblioteca de Catalunya

preu: 18.80 €

hora: 20:30

durada: 120’

quedarem a les 19:45 davant del teatre per a l’explicació

Després de dotze anys d’absència, un escriptor torna al seu poble natal per anunciar a la seva família que s’està morint. A mesura que el ressentiment reescriu el transcurs de la tarda, els conflictes surten a la llum alimentats pel dubte i la solitud.

Amb poc èxit en vida, Jean-Luc Lagarce (1957-1995) és avui un dels dramaturgs francesos contemporanis més valorats. Al llarg de la seva vida va publicar 25 obres de teatre molt valorades per la crítica. Només la fi del món es va escriure al 1990, el mateix Lagarce vivia en aquells moments l’anunci de la seva pròpia mort als trenta-quatre anys. El 2008 la Comédie – Française va afegir l’obra al seu repertori. Va guanyar el premi Molière 2008 al millor espectacle en un teatre nacional.

 

Dilluns 30 de març de 2020:

Concert Passió segons Sant Mateu, BWV 244 de Johan Sebastian Bach

director Philippe Herreweghe

Collegium Vocale Gent

al Palau de la Música Catalana

preu: cadascú es compra l’entrada amb el descompte del Carnet jove

hora: 20:00

durada: 180 minuts

el divendres 27 de març farem l’explicació a l’escola

 

Enguany es clou el projecte de llarg recorregut de Philippe Herreweghe amb les dues grans Passions del Kantor de Leipzig: la Passió segons sant Mateu i la Passió segons sant Joan. Dues obres cabdals en la història de la música i sengles catedrals sonores. Herreweghe, gran advocat bachià, en serveix una versió articulada, transparent i transformadora.

Sota la batuta de Philippe Herreweghe, el Collegium Vocale Gent ofereix l’oratori de la Passió segons sant Mateu de Bach. Un monument espiritual que s’ha consagrat com a obra imprescindible per a nombroses generacions al voltant de la Setmana Santa. Un viatge musical extraordinari que permet reflexionar sobre la redempció, la lluita i el desafiament, la traïció i el perdó, l’amor i el sacrifici, la compassió i la pietat.

El Collegium Vocale està especialitzat en música barroca alemanya i més concretament en els treballs vocals de Bach. La fórmula d’èxit que l’ha acompanyat al llarg de la seva existència –aquest 2020 commemora els cinquanta anys de la seva fundació– és un repertori que combina la polifonia renaixentista, oratoris clàssics i romàntics, a més de música contemporània.

Dijous 9 d’abril de 2020, a les 7 de la tarda:

Concert: Passió segons Sant Mateu de Bach

Primerament introduirem la figura de Crist i el sentit de la Passió, il·lustrant-ho amb imatges de la història de la pintura. Després parlarem de la Passió segons Sant Mateu de Bach i n’escoltarem alguns passatges destacats. Es tracta d’una obra central de la història de la música en la qual l’orquestra el cor i els solistes van narrant la Passió de Crist tal com s’explica a l’Evangeli Segons Sant Mateu. L’activitat durarà una hora i anirà acompanyada d’un enllaç per si voleu escoltar la peça sencera.

Divendres 17 d’abril de 2020, a les 7 de la tarda:

Recital: Rèquiem, d’Anna Akhmàtova, a càrrec de Lala Blay, acompanyada d’un muntatge amb imatges de la història de la pintura i el cinema.

En paraules de la poeta Maria Mercè Marçal, traductora del text, junt amb l’autora txeca Monika Zgustová, “El Rèquiem és el poema del dolor i de l’amor maternal davant la desgràcia del fill, dels esforços vans de la mare per obtenir la gràcia, de les llargues cues davant de la presó, d’un viacrucis que es perllonga sense fi.”

El muntatge audiovisual pretén oferir una interpretació del llibre Rèquiem establint un diàleg entre obres de disciplines diverses, però amb un denominador comú: totes parlen de l’experiència del dolor des de la més absoluta intimitat.

Divendres 15 de maig de 2020, a les 7 de la tarda:

Conferència amb audiovisual: La pintura del Quattrocento a Florència

A causa de la pandèmia, enguany hem hagut d’anul·lar el Viatge a Itàlia, que tant ens agradava. Per això, mirarem de compensar una mica la pèrdua amb dues sessions sobre la pintura italiana del Renaixement, que, com ja sabeu, és un punt culminant dins de la història de l’art.

El proper divendres parlarem d’un seguit de pintors de formació florentina: Giotto (del segle XIV, però iniciador d’un canvi que durà al Renaixement), Masaccio, Fra Angelico, Botticelli i Leonardo. Introduirem el context en què van sorgir i mirarem d’explicar la novetat de les seves propostes. Així mateix, comentarem algunes de les seves obres més importants i acompanyarem les imatges amb algunes músiques del moment.

Divendres 13 de juny de 2020, a les 7 de la tarda:

Conferència acompanyada d’imatges: El renaixement a Venècia

El proper divendres parlarem d’un moment cabdal en la història de la pintura, l’anomenada Escola veneciana. Començarem passejant pels canals d’aquesta ciutat màgica, per introduir dos grans mestres del Quattrocento: Giovanni Bellini i Giorgione. Després parlarem d’un pintor essencial: Tiziano, punt culminant del Cinquecento, i acabarem amb dos manieristes: Tintoretto i Veronese, vinculant aquest darrer amb un dels grans arquitectes de la República de Venècia: Palladio.

Divendres 5 d’octubre de 2018:

 

Visita a la Col·lecció permanent del Museu Picasso

preu: gratuït

hora: 15:45

 

Picasso és molt probablement el pintor més influent del segle XX i va ser en vida una personalitat molt destacada tant en l’àmbit cultural com en l’àmbit polític i social. Volem parlar de la seva obra i compromís recorrent un dels museus més importants de Barcelona, descobrint les seves influències, evolució i els darrers treballs de maduresa.

Divendres 26 d’octubre de 2018:

Arquitectura: Pavelló alemany de Barcelona, 1929, de Mies van der Rohe

Preu: Gratuït

Hora: 16:00

El Pavelló de Barcelona, obra simbòlica del Moviment Modern, ha estat estudiat i interpretat exhaustivament, alhora que ha inspirat l’obra de diverses generacions d’arquitectes. Va ser projectat per Ludwig Mies van der Rohe (1886-1969) com a pavelló nacional d’Alemanya per a l’Exposició Internacional de Barcelona del 1929. Construït amb vidre, acer i diferents classes de marbre, el Pavelló es va conceb-re per allotjar la recepció oficial presidida pel rei Alfons XIII al costat de les autoritats alemanyes.

La cadira Barcelona
Mies van der Rohe va dissenyar, especialment per al Pavelló, una cadira feta de pell i perfil metàl·lic que, amb el temps, va esdevenir una icona del disseny modern. N’és una bona mostra el fet que el model de la cadira Barcelona encara es produeix i comercialitza actualment.

.

On Participem

On som?

Carretera Sànson, 81
08980 Sant Feliu de Llobregat
Tel: 93 666 14 28
tac.lartsemalocse@lartsem

EscolaMestral RT @linformatiu_tve: Els escolars treballen online. Les matèries que facin no seran avaluables. També els recomanen que facin jocs amb la f…