Estàs aquí:Inici Activitats Activitats culturals

Activitats culturals

Estimats alumnes i exalumnes:
Com cada curs, us anunciem les activitats culturals a través de la web de l'escola, per tal que pugueu preveure amb temps els dies en què es faran i, en cas que calgui comprar entrades amb antelació, tenir més temps per fer la gestió. Als que ja hi heu participat altres vegades tenim ganes de retrobar-vos, i als que no ho heu fet mai us convidem a venir-hi per compartir tots plegats una estona de cultura, és a dir, una estona de reflexió i coneixement.

Aquesta llista s'anirà actualitzant periòdicament amb la possibilitat que s'incorporin activitats noves entre d'altres de ja programades.

Divendres 4 d’octubre de 2019:

Teatre Falaise de Blaï Matheu Trias & Camille Decourtye / Baró d’evel

al Teatre Lliure de Montjuïc

preu: 7 €

hora: 20:00

quedarem a les 19:15 a les escales del teatre per fer una explicació

Fundada l'any 2000 pel col·lectiu d'artistes Julien Cassier, Adrià Cordoncillo, Camille Decourtye, Mathieu Levavasseur, Nicolas Lourdelle i Blaï Mateu Trias, Baró d'evel ha creat espectacles de carrer, de sala, de carpa, concerts i, fins i tot, curtmetratges. El seu llenguatge incorpora tècniques de circ, de clown, de dansa i de cant. I música i animals en directe, en escena. Des del 2006 està codirigit per Blaï Mateu i Camille Decourtye. Ha estat companyia associada al Mercat de les Flors de Barcelona. A la ciutat ha presentat, entre altres espectacles, , Ï, Bèsties i Le Sort du Dédans, que va rebre el Premi Nacional de Circ de Catalunya l'any 2010.

"Em va agradar molt Falaise, una joia ferotge i poètica de la companyia franco-catalana Baró d’Evel. Després del gran triomf del juliol al Grec, tornen (15 dies) al Lliure de Montjuïc: no us ho heu de perdre. Parlo amb el Blaï Mateu i la Camille Decourtye, els codirectors. Els dic que de tots els seus espectacles és potser el més indefinible. És i no és circ, és i no és dansa. No valen les etiquetes. Hi anirien bé poesia, humor, acrobàcia, però també inquietud. Els agrada el terme cerimònia. “I reencanteri. Portar l'espectador per un laberint interior, per un somni lúcid.” - Marcos Ordóñez / El País

"Falaise és la ratificació d’un camí artístic que rebutja les etiquetes. [···] El món imaginat per Blai Mateu i Camille Decourtye té textures de somni, olor d’humanitat, la sonoritat que nia en la inquietud, el sabor de les coses sorprenents i alhora conegudes, amb unes composicions visuals que arrosseguen i que ressonen amb cançons líriques i paraules que diuen ben poc. Un festival de joc i moviment que embriaga, que subjuga fins i tot quan es posa naïf." - Santi Fondevila / Ara

"Baró d'Evel escalen amb Falaise un cim important del teatre visual de base circense, sense haver d'envejar res a referents del gènere com James Thierrée." - Manuel Pérez i Muñoz / El Periódico

Divendres 25 d’octubre de 2019

Visita a l’exposició: Bill Viola. Miralls de l’invisible, a La Pedrera

preu: 3 €

hora: 16:00

Bill Viola (Nova York, 1951) és un dels artistes més destacats i amb més renom del panorama internacional. Considerat un dels pioners del videoart, utilitza sofisticades tecnologies audiovisuals per explorar i expressar una preocupació constant per la naturalesa de l’ésser humà i la transitorietat de la vida.

Centrat en qüestions universals com el naixement, la mort, el dolor, la redempció o el pas del temps, el seu treball obre camí als sentits per vehicular sentiments i generar estats d’ànim. En les seves creacions sense paraules la imatge se sent, s’escolta, remou i desvetlla profundes emocions. El moviment alentit i en bucle submergeix l’espectador en un món interior aprofundint en les experiències fonamentals de l’existència per «despertar l’ànima». Les seves obres, d’una intensitat i una bellesa extraordinàries, són úniques i sempre ens commouen.

L’exposició «Bill Viola. Miralls de l’invisible» ofereix un ampli recorregut per la trajectòria de l’artista, que ha evolucionat en paral·lel al desenvolupament de la tecnologia del vídeo al llarg dels darrers quaranta anys, i abasta des d’obres significatives dels seus inicis, com 'The Reflecting Pool' (1977-1979), fins a creacions recents com 'Martyrs (Earth, Air, Fire, Water)', un encàrrec fet per la catedral de Saint Paul de Londres, on s’exhibeix de manera permanent des del 2014.

Divendres 20 de desembre de 2019:

Teatre: La mascarada, a partir d’El burgès gentilhome de Molière

al Teatre Akadèmia

direcció Adrià Aubert

companyia: Els pirates

preu: 12,80 €

hora: 20:00

quedarem a les 19:15 davant del teatre per fer una explicació

Molière és un dels grans comediants del teatre europeu i a Els Pirates Teatre ens encanta fer comèdia i acostar els grans autors al públic actual. En aquesta ocasió, doncs, anirem de la mà de l’autor francès per donar nova vida a un gènere poc conegut a casa nostra: la comèdia-ballet. Farem un intens treball d’investigació i adaptació a partir de l’obra El burgès gentilhome, una comèdia àcida i trepidant que reflexiona sobre l’engany, l’aparença i la incorporació a la societat dels anomenats nous rics. Creada per Molière (dramaturg), Lully (compositor) i Pierre Beauchamp (coreògraf) per a la Cort de Lluís XIV, El burgès gentilhome és una obra mestra que va reunir els millors autors del seu temps i que creiem que encara avui manté molt viva la seva essència còmica.

Estàs aquí:Inici Activitats Activitats culturals