Estàs aquí:Inici L'escola La línia educativa

La línia educativa

L’OBJECTIU

El nostre repte diari és fer que els nostres alumnes descobreixin el gust per aprendre, fomentant l’esperit crític a través de l’observació atenta de la realitat tot i dotant-los de les eines intel·lectuals que necessiten per aconseguir-ho, en un ambient estimulant i acollidor. Perquè el nostre objectiu és ambiciós: formar persones. Per tal d’aconseguir-ho ens centrem en tres elements:

a- Valorar l’esforç. Ja que és la manera de donar importància al treball. Pretenem desenvolupar actituds i valors encaminats a aconseguir rigor i constància en aquest treball.

b- Creiem que els nostres alumnes han de responsables i conscients del seu protagonisme en el procés d’aprenentatge, com a primer pas per assumir el seu paper a l’escola, a la família i a la societat. Volem mantenir actiu l’esperit del compromís.

c- Fomentem l’adquisició  de competències i no només de coneixements teòrics perquè creiem que és la manera d’aconseguir l’autonomia pròpia de la maduresa. Potenciem l’autoestima de l’alumne i fomentem les seves iniciatives.

L’ESTIL

Per a nosaltres és essencial partir de la diferència i singularitat de cada alumne i, així desenvolupar les seves capacitats potencials, obtenint el màxim rendiment, ajudant-lo a no renunciar al perfeccionament. Per aconseguir un ambient d’estímul i enriquiment intel·lectual, s’introdueixen amb regularitat noves activitats i de la innovació positiva se n’ha fet un mètode de treball.

La recerca d’una formació humana, sòlida i duradora ens ha portat a fomentar la cultura i l’art com a valors que es viuen més enllà del marc curricular i que ens donen una visió més àmplia del món en què vivim.

La llengua i la cultura catalana esdevenen la base i l’eina de posteriors coneixements, afavorint en tot moment la integració d’alumnes d’altres llengües.

A la nostra Escola, tots plegats, pares i mestres, vivim l’educació dels nostres alumnes.Participem en els nostres projectes de forma activa. L’Escola Mestral és una suma de tots.

ELS VALORS

Som una escola amb un clar posicionament humanista. Atenem la diversitat: cada persona és diferent, i es mereix una atenció personalitzada com a individu durant tota  la seva formació, des dels 3 fins als 18 anys. Creiem en el potencial de cada alumne i fem tot el possible per descobrir-lo.

L’educació  es basa en un equilibri entre autoritat, llibertat i responsabilitat personal. A l’escola, defensem la llibertat d’expressió, pensament i actuació. L’escola és laica i no té cap compromís amb cap proposta  religiosa perquè pensem que sempre és una opció individual que cal respectar.

La convivència és un valor en si, raó per la qual, creem uns hàbits encaminats a fomentar el respecte envers els altres i el diàleg com a forma de relació. Eduquem per viure amb una actitud tolerant amb la diferència. És responsabilitat de tots fomentar la igualtat, independentment del sexe, procedència o nivell cultural.

La pretensió és fer ciutadans participatius que actuïn i sentin d’una forma democràtica.

L’esforç (rigor i constància en el treball), el foment de la iniciativa, el treball cooperatiu, el respecte pel medi ambient i la innovació (millora continuada) són també uns valors sobre els que es fonamenta l’educació de la nostra escola.

Cada època planteja una concreció diferent, tant en la utilització de recursos com en les temàtiques que ens acosten als problemes. Però més enllà de les tendències temporals, pretenem que l’escola sigui educadora i que el sentit comú, la reflexió i el sentit crític estiguin presents en la nostra acció.

EscolaMestral Com cada trimestre, ja tenim el nou número de la Revista Trimestral a punt. Aprofitem per desitjar-vos un bon... https://t.co/I7cUAIDjZp
Estàs aquí:Inici L'escola La línia educativa